ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ.....αγωνιστης του 1821



Ένας άγνωστος αγωνιστής του 1821 από το Ζάρακα
Εις το παρόν ιστορικόν σημείωμα θα παρουσιάσωμεν έναν άγνωστον αγωνιστήν της εθνεγερσίας του 1821,τον Λαμπρινόν (Λάμπρον) Παπαγεωργίου εκ του χωριού Xάρακος της Επιδαύρου Λιμηράς και θα προεκταθώμεν όπου πρέπει.
Διά τον ανωτέρω αγωνιστήν υπάρχει φάκελος εις τα μητρώα αγωνιστών της Εθνικής (Βαλλιανιείου)Βιβλιοθήκης Αθηνών ,όπου περιέχει διάφορα έγγραφα εκ των οποίων θα καταχωρήσω ή μνημονεύσω τα πλέον σημαντικά.

Κεκυρωμένον αντίγραφον της υπ’αριθμόν 4178/3-10-1824 διαταγής του Υπουργείου των Πολεμικών ,διά της οποίας ικανοποιείται εις τον ανωτέρω αγωνιστήν υπ’αριθμόν 4946/28-9-1824 δ/γή του Εκτελεστικού Σώματος διά της οποίας …………………..
«ο κύριος Λαμπρινός Παπαγεωργίου προβιβάζεται εις τον βαθμόν της εκατονταρχίας.»

Το μαρτυρικόν των ιερέων και προκρίτων του δήμου Ζάρακος διά την επαξίαν συμμετοχήν του εις τους αγώνας της Εθνεγερσίας έχουν ούτω……………
«Οι κάτοικοι πρώτιστοι της κωμόπολης Κρεμαστής και των πέριξ αυτής λογγαρίων ομολογούμεν εν καθαρά αληθεία ότι ο κύριος Λαμπρινός του ποτέ Νικολού παπα-Γεωργίου ,ήτο επικεφαλής των στρατιωτών Χάρακος και γενικώς τζαούσης του καπετανιου Γ.Π.Δρίβα επάνω εις όλους τους στρατιώτας της επαρχίας μας Επιδ.Λιμηράς ,αναφαινόμενος πάντοτε όπου η ανάγκη της πατρίδος απαιτούσεν ,πολεμών κατά των Τυράννων με τον ζήλον και προθυμίαν απαρχής της ιεράς μας επαναστάσεως μέχρι τέλους.
Εφάνη υπέρμαχος ζηλωτής και γενναίος πολεμιστής εις όλας τας μάχας ,όπου έτρεξεν ομού με τον άνωθεν Δρίβαν ,καθώς και με τον αείμνηστον Ηλίαν μπεζαιδέ ,καθώς και με τον κύριον Ιωάννη Ευγενίδη.

Ο ρηθείς ούτος κύριος Λαμπρινός υπέφερεν αρκετά εις τον του ιερού μας αγώνος.Εδαπάνησε και αυτά τα λείψανα της οικιακής του καταστάσεως ,Σήμερον δε με την πολυάριθμον φαμελιά του δυστυχεί μεγάλως.
Και το μεγαλύτερον δυστύχημα όπου έχει κορίτσια δυο από τα οποία το εν είναι υπάνδρου ηλικίας.
Ένεκα γουν του αναφερομένου κυρίου Λαμπρινού διά της πιστής εκδουλεύσεώς του όπως ευαρεστηθεί η αυτή πατρίς και πατήρ Βασιλέας μας να τον ανταμείψει κατά την προκήρυξίν του ότι θα εγκριθεί προς υπεράσπισιν της φαμελίας του.
Κατ’αίτησιν του κυρίου Λαμπρινού ίδομεν ο παρόν μαρτυρικόν μας και παράκλησίν μας διά τη Α.Μ. Σεβαστου Βασιλέος της Ελλάδος.
Ο εφημέριος του αυτού χωρίου παπα Αθανάσιος
Γεωργάκης Δρίβας
Θεοδωράκης Παπαμιχαλόπουλος
Πέτρος Μανήκας
Γιώργος Ηλιόπουλος
Θεοδωρής Τρίβας (Δρίβας)
Πάνος Δούκας
Στάθης Πετρολέκας
Απόστολος Μπέλεσης
Γεώργιος Γκόβοσης
Πάνος Λάγκης
Δημήτρης Ντούρος
Πάνος Τζαβαλιάς
Ο Δημογέρων του αυτού χωρίου επικυρώ δι υπογραφής μου
 τας άνωθεν υπογραφάς των συμπολιτών μου .
Την 10 Νοεμβρίου 1836 εν Κρεμαστή
ο Δημογέρων Κρεμαστής Αναγν.Παπαμιχαλόπουλος


Απόδειξις με ημερομηνία 25-4-1838,παραλαβής υπό του Λαμπρινού Παπαγεωργίου του αργυρού αριστείου μετά του σχετικού διπλώματος διά την επαξίαν συμμετοχήν του εις τον ιερόν αγώνα της ανεξαρτησίας.

Αναφορά του Λαμπρινού Παπαγεωργίου προ την .Αυτοδιοίκησην Επιδαύρου Λιμηράς ,της οποίας τα κύρια σημεία έχουν ως εξης :
Μνημονεύει προσηρτημένα εις την αναφοράς έγγραφα και προσθέτει ………….
«το να περιγράψω ακριβώς τας εκδουλεύσεις μου και τας μάχας εις τας μάχας εις τας οποίας παρευρέθην και τους κινδύνους μου αμηχανώ ,εγώ εν τούτοις αποφεύγω τας μεγαλορρημοσύνας ,εξαρκούμαι να είπω ότι υπηρέτησα την πατρίδα μου στρατιωτικώς και υπέρ την δύναμίν μου ,ως και όλοι οι γενναίοι στρατιωτικοί μας και ως απόδειξις των λεγομένων μου τα ρηθέντα έγγραφα.»
Καταλήγων παρακαλεί την Υποδιοίκησιν,να του δώσει επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων προς χρήσιν του,τα δε πρωτότυπα
«να διευθύνει όπου ανήκει με τας δικαίας και ειλικρινείς παρατηρήσεις της…διά να απολαύσω και εγώ το αργυρούν εθνόσημον και να καταταχθώ εις την Ελληνικήν φάλαγγαν συμφώνως με το βαθμόν μου.»
23 Αυγούστου 1836.Υποσημειούμαι δε ευπειθέστατος

Ο φάκελος του αγωνιστού τούτου περιέχει και άλλας αιτήσεις (αναφοράς)περί του αντικειμένου τούτου .
Διότι ως γνωστόν εχρόνισεν υπερμέτρως το θέμα της ηθικής αποκαταστάσεως και υλικής αποζημιώσεως.
Ήρχισεν το 1833 και επερατώθη περί το έτος 1875,χωρίς δε να ολοκληρωθεί.
Από τα άλλα περιεχόμενα του φακέλου μνημονεύομεν:

1)Αντίγραφον αναφοράς προς την Α.Μ.τον Βασιλέα (ή Όθωνα)χωρίς ημερομηνίαν ,
αλλά εκ του περιεχομένου εικάζεται ότι υπεβλήθη μετά την παραλαβήν
 «του αργυρού εθνοσήμου» (Απρίλης 1838).

2)Ετέρα αναφορά του ,υπό ημερ.Αθήναι ,15 Ιουνίου 1865,μνημονεύεται ανωτέρω αναφερθέντα έγγραφα και προσθέτει:
«και δι’άλλων προγενέστερων αναφορών μου από 1ης Νοεμβρίου 1846…και από 2ας Μαίου 1859 αναφέρθην προς το επί των Στρατιωτικών Υπουργείον…Ευελπιζόμενος δε ότι δεν θέλει αποβεί εις μάτην και η παρούσα αίτησίς μου υποσημειούμαι.
Ευσεβάστως Λάμπρος Νικολ.Παπαγεωργίου ως αγράμματος ,
διά του υιού μου Ιωάννου Λαμπρόπουλου.

3)Τέλος την 1ην Οκτωβρίου 1874 από Αθήνας ,ο υιός του αγωνιστού τούτου Ιωάννης Λαμπρόπουλος ,ως υιός και κληρονόμος γράφει μεταξύ των άλλων:
«Παρακαλώ την σεβ.Επιτροπήν,ίνα δώσει το πατρί μου τον ανάλογον βαθμόν
και δικαιώσει ούτος τους αγώνας του,ους ως γνωστούς και ως περιεχομένους εις προγενεστέραν αναφοράν μου εγώ παραλείπω».

Ο εκλεκτός και σεμνός αυτός αγωνιστής
 τελικώς κατετάγη εις την 5ην τάξιν των αξιωματικών.

το ανωτέρω  κείμενο  δημοσιεύτηκε  στα ΛΑΚΩΝΙΚΑ  απο τον ταξίαρχο  ΚΥΡΙΑΚΟ  ΣΤΑΠΑ
( λυχνάρι τεύχος 4 )

Δεν υπάρχουν σχόλια: