Η διαθήκη μου...

Αφήνω και εγκαθιστώ γενική κληρονόμο την σύζυγόν μου Κατίνα, το γένος Χρήστου Χαρδούβαλη.
Διατάσσω δε ταύτη να δώσει τα εξής κληροδοτήματα:
1. Εις τον αδελφόν μου Ιωάν. Ν. Πετρολέκα πεντακόσιας χιλιάδας δραχμάς.
2. Εις τον αδελφόν μου Πάνον Ν. Πετρολέκα τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
3. Εις τας αδελφάς μου Ελένην Κ. Κατσώρη και Κυριάκαν Παναγ. Μιχαλοπούλου, ανά δραχμάς τριακοσίας πεντήκοντα χιλιάδας εις εκάστην, ήτοι εν όλω επτακοσίας χιλιάδας δραχμάς
4. Εις τον ανιψιόν μου Παύλο Διαμαντή Πετρολέκα τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
5. Εις τους ανιψιούς μου Κοσμά Πάνου Πετρολέκαν και Ιωάννην Πάνου Πετρολέκαν, ανά τετρακόσιας χιλιάδας δραχμάς ης έκαστον, ήτοι εν όλω οκτακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
6. Εις την Φώτω, σύζυγον Περ. Νεζερίτου τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
7. Εις την Κατίναν Γεωργίου Χαρδούβαλη τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
8. Επίσης κληροδοτώ εις το εν Πειραιεί Ζάνειον Νοσοκομείον, εις το εν Πειραιεί Ζάνειον Ορφανοτροφείον και εις το εν Πειραιεί Γηροκομείον, ανά εκατό χιλιάδας δραχμάς εις έκαστον, ήτοι εν όλω τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
9. Εις το χωρίον Χάρακα της Κοινότητος Χαρακος εν εκατομμύριον δραχμών, όπως διά των χρημάτων τούτων γίνει εκβραχισμός εις το στενόν Χάρακα προς εύκολον και ακίνδυνον εκ του μέρους τούτου διέλευσιν. Προς εκτέλεσιν του έργου τούτου και διαχείρισιν των χρημάτων να γίνει πενταμελής επιτροπή αποτελουμένη εκ του ιερέως της εκκλησίας του χωρίου Χάρακα ως Προέδρου και εκ τεσσάρων μελών εκλεγομένων κατά τριετίαν εκ των νομίμως εγγεγραμμένων εις τους εκλογικούς καταλόγους της Κοινότητος Χάρακα πολιτών.
Η εκλογή να γίνεται διά ψηφοδελτίου υπό των εν τοις εκλογικοίς καταλόγοις της Κοινότητος Χαρακος εγγεγραμμένων πολιτών και εχόντων δικαίωμα ψήφου.
10. Εις την Κοινότητα Χάρακος κληροδοτώ τα εν Πειραιεί και επί της διασταυρώσεως των οδών Σωκράτους και Παρθεναγωγείου κείμενα μαγαζεία μου, όπως δια των εισοδημάτων αυτών βοηθούνται κατά τις Αγίας ημέρας της του Χριστού γεννήσεως και του Πάσχα οι πτωχοί της Κοινότητας Χαρακος και ιδία οι γέροντες πτωχοί.
Η διαχείρισις και του κληροδοτήματος τούτου θα γίνεται υπό τριμελούς επιτροπής με Πρόεδρον τον ιερέα του χωρίου Χαρακος και δύο εκλεγομένων κατά τριετίαν καθ’ ον τρόπον εξετέθη δια την διαχείρισην του ανωτέρω κληροδοτήματος υπ' άριθμόν 9.

11. Εις τον ανεγειρόμενον εν τω χωρίω Χάρακος Ναόν Τρεις Ιεράρχαι κληροδοτώ προς αποπεράτωσιν αυτού τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς.
12. Εις τας υπηρετρίας μου, αι οποίαι θα ευρίσκονται εν τη υπηρεσία μου κατά την ημέρα του θανάτου μου κληροδοτώ τριακοσίας χιλιάδας δραχμάς να διανεμηθώσι δε άπασαι αι δραχμαί αύται εις τας υπηρετρίας μου ταύτας κατά την κρίσην της συζύγου μου ως προς τα δοθησόμενα εις εκάστην τούτων ποσά.
13. Εις την ανιψιάν μου Μαριγώ, σύζυγο Γεωργ. Κρητικού, θυγατέρα του αδελφού μου Πάνου Ν. Πετρολέκα, κληροδοτώ δραχμάς εκατόν χιλιάδας.
14. Εις την Αρχόντω Χρήστου Πασχάλη κληροδοτώ δραχμάς εκατόν χιλιάδας.
15. Εις τους ανιψιούς μου Νικόλαον Κ. Κατσώρην, Μιχαήλ Κ. Κατσώρην και Νικόλαο Κων. Πετρολέκαν παρέχω το δικαίωμα, εμπορευόμενοι να ποιώνται χρήσιν της εμπορικής Επωνυμίας Λέκας και Δρίβας, κληροδοτώ δε εις αυτούς και κατ’ ίσον αριθμόν εις έκαστον τούτων, απάσας τας εις εμέ ανηκούσας μετοχάς της εταιρείας Λεκας - Δρίβας.
Απασαν την λοιπήν περιουσίαν μου ακίνητον, κινητήν, έπιπλα, διαφόρους μετοχάς και ομολογίας και διαφόρους απαιτήσεις, και γενικώς άπασαν την κατά τον θάνατόν μου ευρεθησομένην οπουδήποτε περιουσίαν μου, αφήνω εις την σύζυγόν μου Κατίναν.
Εκτελεστάς της διαθηκης μου ορίζω την σύζυγόν μου Κατίναν και τους ανιψιούς μου Νικόλαον Κων. Κατσώρην, Μιχαήλ Κων. Κατσώρην και Νικολαον Κων. Πετρολέκαν.
Η παρούσα διαθήκη μου εγγράφη καθ’ υπαγόρευσίν μου υπό του δικηγόρου μου Δημητρίου Αθ. Σκάγιανη εν Αθήναις την 12ην Μαίου του χιλιοστού εννιακοσιοστού ογδόου έτους, ημέραν Σάββατον και εν τω επί της οδού Μαυρομματαίων αριθμ. 6, Κλινική του Κ. Τσακοπούλου Ιατρού Χειρούργου, εν η νοσηλεύομαι, αναγνωσθείσα δε αύτη παρ’ εμού επισταμένως υπεγράφη αύτη παρ’ εμού και του γράψαντος ταύτην Δημητρίου Αθ. Σκάγιαννη εις έκαστονη ημίφυλλον αυτής και εις το τέλος. Η παρούσα διαθήκη μου περιέχει την τελευταίαν βούλησίν μου.
Ο Διαθέτης
Γ. Ν. Πετρολέκας Δ. Α. Σκάγιαννης

...είναι βαθιές οι ρίζες - πώς να φύγεις απ' τον τόπο σου;
σπυρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: