ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΟΔΙΝΟΣ - οικολόγ(ι)ος εναλλακτικός




Εμείς κάναμε αγώνες να ακυρωθούν επενδύσεις σε βιότοπους και τώρα δεν μπορούμε να απελευθερώσουμε τα πεζοδρόμια από τα οχήματα.
Παρά τις επαγγελίες περί πράσινης ανάπτυξης ,η αυθαίρετη δόμηση νομιμοποιείται και πάλι,
τα τέσσερα στρέμματα θριάμβευσαν στη γνωστή διαμάχη περί των περιοχών Νatura ,
είμαστε ακόμη πιο πίσω.

Τι φταίει κατά τη γνώμη σας;

Φταίνε τα ίδια πράγματα που μας έφεραν στην κατάσταση χρεοκοπίας που ζούμε σήμερα ως έθνος .Φταίει η ακόρεστη δίψα για κατανάλωση ,τα εξατομικευμένα συλλογικά αιτήματα.
Το κάθε συνδικάτο ,ο κάθε φορέας,κανονίζει μονάχα να πάρει τα φράγκα του.
Κυρίως φταίει η αντίληψη της επίρριψης των εξωτερικών επιβαρύνσεως της ανάπτυξης ,
που λένε οι οικονομολόγοι ,στον άλλον:Εγώ επενδύω ,βρωμίζω εσένα ,εγώ χτίζω αυθαίρετο ,σου κόβω τη θέα ,καταπατώ τον δημόσιο χώρο ,δεν επιτρέπω να απαλλοτριωθούν δυο μέτρα για να περάσει ο δρόμος.Μιλάμε ,δηλαδή,για μια ιδιωτικοποίηση του χώρου που ενδύθηκε δυστυχώς το αίτημα της λαικότητας.
Η αυθαίρετη δόμηση και η εκτός σχεδίου δόμηση (που δεν είναι αυθαίρετη αλλά ενδεχομένως νόμιμη)δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο όπως τις συναντούμε στην Ελλάδα.
Χτίζουμε εκτός σχεδίου και χτίζουμε αυθαίρετα ,αλλά όχι παράγκες ,όπως στις χώρες του Τρίτου Κόσμου.
Τα χτίζουμε αντιαρματικά ,με σεισμικές προδιαγραφές ,με ημιυπαίθριες ,με ακάλυπτους ,με υπόγεια με μπιλιάρδα,με γκαράζ,με πισίνα.Είναι ένα μοντέλο που είναι και δύσκολο να γκρεμιστεί.
Μια μη αναστρέψιμη κατάσταση.Τι να ανατινάξεις;Τις βίλες της Χαλκιδικής;»

Γιατί θεωρείται ότι αυτού του είδους η δόμηση είναι ένα τόσο μείζον θέμα;

 Γιατί υποβαθμίζει το ίδιο το τοπίο.Μεγάλωσα σε μια εποχή που είχαμε ταξιδιώτες στην Ελλάδα ,ερχόταν ο άλλος με την οικογένειά του από τη Σουηδία οδικώς και ΄΄όργωνε΄΄ τη χώρα.Τώρα ο τουρισμός που έχουμε είναι χαμηλής ποιότητας.


Έπαψε η Ελλάδα να είναι ελκυστικός τουριστικός προορισμός γιατί διαλύσαμε το τοπίο.
Κάθε αυθαίρετο συμπαρασύρει μαζί του τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές : μπάζα, διάνοιξη , σύνδεση με το δίκτυο της ΔΕΗ ,με την εκάστοτε ΕΥΔΑΠ ,με δεξαμενές ,
με κεραίες , τηλεοπτικές και τηλεφωνικές .
Για να χτίσεις οπουδήποτε θα πρέπει να συνδεθείς με τον κεντρικό δρόμο ,αυτό σημαίνει κατά μέσον όρο άλλο ένα χιλιόμετρο αγροτικού δρόμου.Έχει υποβαθμίσει το ελληνικό τοπίο ,έχει κατατμήσει τον χώρο ,έχει αποστερήσει από τα οικοσυστήματα βασικές λειτουργίες τους ,εμποδίζει την επικοινωνία των ειδών.
Δεν αμφιβάλλω ότι έχουμε μια πολύ ωραία χώρα ,αλλά ο ευρωπαίος διανοούμενος ,ο εστέτ ,ο εκλεπτυσμένος ταξιδιώτης ,δεν θα επιλέξει την Ελλάδα,Με αυτό τον τρόπο υποβαθμίσαμε έναν πολύ βασικό πόρο και έχουμε και να ανταγωνιστούμε χώρες με πολύ φθηνότερο τουρισμό,από την Τουρκία και την Αίγυπτο μέχρι την Ταυλάνδη.
Η κατάσταση αυτή δημιούργησε και την κουλτούρα του τεράστιου τζιπ –έχει ο άλλος το άλλοθι του σπιτιού στο βουνό.Η ιδιομορφία της Ελλάδας είναι αυτή.Εκφράζει απολύτως αυτό το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ελληνικής οικονομίας.Δηλαδή ΄΄αντιμετωπίζω συλλογικά προβλήματα με ατομικά μέσα.΄΄

                                                           απο  δημοσίευση  στο BHMagazino

Δεν υπάρχουν σχόλια: